Villkor

1. Köp

1.1 Träffande av avtal
Vid beställning, via Internet, träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta köp i kassan. En orderbekräftelse skickas till dig via e-post när du genomfört köpet. Spara ditt ordernummer. Vi ingår endast avtal med myndiga personer. Efter att din order är lagd kan normalt inga ändringar göras. Detta gäller både på produkter och leveransinformation. Det är på konsumentens ansvar att skriva in rätt uppgifter och beställa rätt produkter.  
 
2. Priser och betalning

2.1 Pris
I priserna ingår moms.

En fraktavgift tillkommer beroende på vald leveransmetod.
Vi erbjuder fasta fraktpriser för leverans inom Sverige

99 kr i enhetsfrakt.

2.2 Betalsätt
Vi erbjuder ett flertal alternativ via Klarna

– Fakturabetalning (Klarna, 14 dagar)
– Fakturabetalning (Klarna, 30 dagar – enbart företag)
– Betala Direkt 
(Mobilt BankID)
– Kortbetalning
 (Visa / Mastercard / AmEx)
– Klarna konto / Delbetalning


2.3 Återbetalning
Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur.

3 Leveranser

3.1 Leveranstid

Lagerförda varor levereras normalt inom 3-5 dagar.
Varje produkt har ett eget leveransbesked.

Observera: om du beställer produkter som både finns i lager och som inte finns i lager kommer din beställning inte skickas förrän samtliga produkter finns i lager.


*
Läs reservationer längst ner i stycket

Finns i Lager: 
Leveranstiden är 1-3 vardagar.


Beställningsvara – (10-20 dagars leverans): Produkten finns inte i lager och måste först beställas hem till vårt lager. Detta tar normalt 10 arbetsdagar men kan ibland ta ända upp till 20 arbetsdagar. Skulle vi inte kunna leverera inom 20 arbetsdagar kommer vi i god tid att meddela dig.

Reservationer:

*Vi reserverar oss mot förseningar som vi inte kan råda över som t ex extrema väderförhållanden, eller tekniska problem hos speditören.

*Geografiskt avlägsna leveransorter, exempelvis Gotland och orter där postnumret börjar på siffran 9.

1-2 extra dagar i leveranstid.

*Lantbrevbäring innebär utöver andra eventuella geografiska tillägg också en dags extra leveranstid. 


3.2 Leveranssätt
Samtliga produkter från vårt lager levereras med PostNord. 


3.3 Ej utlöst order

Löser du inte ut ditt paket debiteras du 149 kr för tillkomna omkostnader.



(Detta gäller även om du ångrat ditt köp) 

3.4 Synlig fraktskada

Vid eventuell fraktskada ska anmälan göras direkt av dig på plats –innan ni kvitterar godset.
Även en smärre skada på ytterkartongen ska anmälas.

Observera att du absolut inte får försöka laga eller montera produkten innan den blivit besiktigad av speditörens reklamationsansvariga. Originalemballaget ska behållas.

Efter anmälan gjorts hos Schenker eller ansvarig speditör vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer om skadan orsakat åverkan på din produkt.

Kontakta oss gärna för hjälp med reklamationsanmälan.



3.5 Dold fraktskada

Vid en dold fraktskada måste en anmälan göras av dig snarast hos PostNord eller ansvarig speditör. Efter anmälan gjorts hos speditören vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer.

Kontakta oss gärna för hjälp med reklamationsanmälan.


3.6 Uthämtning lager

Om du väljer att hämta din beställning från vårt lager tillkommer ingen extra avgift för leverans.
Du får ett SMS och mejl när din order är klar för att hämta.

Utlämningsadress: Tranbärsstigen 1 Visa karta.


3.7 Uthämtning av order / Legitimering

För att hämta ut paket hos ditt postombud behöver du en giltig legitimation.

Observera att giltig legitmation måste kunna uppvisas vid uthämtning av paket hos ombud. Mottagarnamnet i beställningen måste överensstämma med namnet som står på uthämtarens legitimation. Använd inga smeknamn i din beställning, och adressera alltid till den person som fysiskt ska uthämta paketet.

Läs mer om legitimering och vilka legitimationer som är godkända på PostNords sida: Postnord – Legitimering

Om ändringar behöver göras i leveransuppgifterna för ditt paket debiteras från 225:-. (Detta avser kostnaden för ändrat förfogande och den avgift speditören debiterar oss)



4. Ångerrätt / Öppet köp

Du har 14 dagars ångerrätt från och med den dagen du hämtar ut varan enligt svensk lag. Varan ska vara inlämnad hos speditör inom 14 dagar från att du löst ut paketet. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som ett ångrat köp. Det är tillåtet att öppna förpackningen och utföra funktionskontroll på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning.

Vid nyttjande av ångerrätten/öppet köp står du får kostnaden för returfrakt tillbaka till oss eller vår leverantör.

OBS! Spara kvittot du får av speditören som du skickar med, här finns ett kollinummer som används för spårning av ditt paket. Tänk på att du är ansvarig för returförsändelsen till oss.

Returadressen är:

SpelGeek.com / Björn Lindström
Tranbärsstigen 1
523 61 GÄLLSTAD


5. Reklamationsrätt

SpelGeek.com säljer samtliga produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av SpelGeek.com, varpå du som kund får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. 

Faktura eller kvitto gäller som garantibevis. Förvara dokumentet varsamt eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten. Detta kommer skickas via e-post direkt efter att du lagt din beställning.

För att reklamera en vara – maila till info@spelgeek.com och skriv “REKLAMATION” i ämnesraden.



6. Reservation för fel

*Felsatta priser: Vi förbehåller oss rätten att i efterhand neka en order och återbetala pengarna där vi satt fel pris.

*Tekniska fel vid betalning: Skulle en beställning gå igenom utan att betalning skett kommer vi inom skälig tid att skicka en faktura på kvarvarande belopp.

*Fel vid packning: Om du får flera eller fel produkter än du betalt för eller t.ex. att paketet skickas två gånger kan vi i efterhand begära tillbaka dessa produkter (inom skälig tid). I ett sådant fall står vi givetvis för returfraktkostnaden. Skulle du inte skicka tillbaka produkterna till oss tar vi oss rätten att fakturera för dessa.

*Övriga fel: Vi reserverar oss för fel som vi inte kan råda över och förbehåller oss rätten att vidta nödvändiga åtgärder inom skälig tid.


7. Personskydd och dataskydd

Information om SpelGeek.com’s behandling av dina personuppgifter

SpelGeek värnar om din personliga integritet. Det innebär att vi är öppna med vad vi gör med dina personuppgifter. Vi säljer inte dina personuppgifter till andra företag och vi följer gällande regler kring dataskydd. 

Här nedan beskriver vi hur vi behandlar dina personuppgifter, vilka rättigheter du har, vad du gör om du har frågor m.m.

Vem är personuppgiftsansvarig?

Björn Lindström (SpelGeek.com) är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Vilken typ av personuppgifter behandlar vi om dig?

De uppgifter vi behandlar om dig är namn, adress, e-postadress, mobilnummer, köphistorik, ip-adress samt din kommunikation med oss.

För vilka syften behandlas dina personuppgifter och vilken laglig grund finns för behandlingen av dina personuppgifter?

Vi behandlar dina personuppgifter för olika syften, främst för att kunna leverera varor som du har beställt. Se mer i den detaljerade informationen nedan:

Vi använder dina personuppgifter för att hantera ditt köp på vår site, detta inkluderar att behandla dina beställningar, returer samt reklamationer.
Laglig grund för denna behandling: Avtal

Vi använder dina personuppgifter för att skicka dig meddelanden om leveransstatus eller i händelse av problem med leveransen av dina artiklar.
Laglig grund för denna behandling: Avtal

Vi använder dina personuppgifter för att hantera dina betalningar.
Laglig grund för denna behandling: Avtal

Vi använder dina personuppgifter för att hantera garantiärenden samt klagomål rörande produkter.
Laglig grund för behandling: Avtal

Vi använder dina personuppgifter för att skicka nyhetsbrev och erbjudanden till dig.
Laglig grund för denna behandling: intresseavvägning

Vi kan komma att använda dina personuppgifter för att uppfylla kraven i lagar (tex bokföringslagen), domstolsutslag och myndighetsbeslut.
Laglig grund för denna behandling: Rättslig förpliktelse.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?

För bokföring sparas din information i 7 år plus innevarande år enligt bokföringslagen. För att kunna fullgöra våra förpliktelser för ditt köp och eventuella garantiärenden och kundtjänstkontakt sparas din information i 3 år från ditt senaste köp samt för marknadsföring som baseras på en intresseavvägning 2 år från ditt senaste köp. För samtliga rättsliga förpliktelser sparas uppgifterna så länge detta krävs enligt gällande lagstiftning.

Varifrån hämtas personuppgifterna?

De kommer direkt från dig när du gör ett köp eller kontaktar oss.

Vem delar vi dina personuppgifter med?

Vi delar personuppgifter med företag som tillhandahåller betalningslösningar, webshop tjänster, leverans av dina produkter, marknadsföringsrelaterade tjänster och it-tjänster. Tjänsteföretagen får bara behandla dina personuppgifter i enlighet med våra instruktioner och får inte användas för deras egna syften. Mottagarna av dina personuppgifter finns inom EU/EES.

Fattas automatiserade beslut?

Nej.


Vilka rättigheter har du och hur gör du?


Rätt till tillgång

Du har rätt att få veta om vi behandlar uppgifter om dig och hur länge de kommer att sparas och har rätt att få kopia på de personuppgifter vi har om dig.

Rätt till rättelse

Du har rätt att få felaktiga och ofullständiga personuppgifter om dig själv rättade.

Rätt till radering

Om det saknas laglig grund för behandligen har du rätt att få dina uppgifter raderade.

Vad gör du om du har frågor och klagomål?

Om du har frågor kring vår hantering av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta vår Kundservice. Du kan maila dina frågor om dina rättigheter eller andra frågor om hur vi arbetar med dataskydd till info@spelgeek.com

Du har också alltid rätt att lämna in ett klagomål eller anmälan om överträdelser av tillämpliga dataskyddsregler Datainspektionen.

8. Kontaktuppgifter:

SpelGeek.com / Björn Lindström
Tranbärsstigen 1
523 61 GÄLLSTAD

Telefon: 0721-920181
ORG# 770722-6234



(Senast uppdatering: 2019-10-09)

Share